Dressyr för Aminda

På dagens resurstid i Crafoord var det Flyinges egna Aminda Ingulfson som var på plats. Superduktig fälttävlansryttare som numera även är (tror jag) C-tränare i alla tre disciplinerna.
 
Z kändes väldigt seg och motsträvig till en början så det var bra att vi hade lite hjälp tillhands för att få styr på det. Hennes grundläggande problem är just det att hon inte är speciellt känslig för skänkeln när det väl börjar bli jobbigt utan mest lägger av och springer omkring i sömngångartempo om hon får välja. Jag fick mycket hjälp med hur jag ska gå tillväga för att få henne mer känslig och kvick som jag vill ha henne. Mycket av problemet hänger på mig också som varken är tillräckligt kvick eller konsekvent med mina skänkelhjälper och därmed gör det ännu lite jobbigare för henne att förstå vad som faktiskt krävs av henne.
 
Efter en stunds tragglande med övergångar, halvhalter och träning på att vara både snabb och konsekvent med hjälpen blev hon jättejättefin. Hon fattar snabbt min lilla stjärna och sen var hon riktigt känslig och alert - superroligt! 
 
Vi fick även lite hjälp med hur vi ska jobba med vår svåra högersida som gärna flyter ut och där har vi fått i hemläxa att göra mycket förvänds sluta på volt.
 
Superbra att få hjälp verkligen och rätt skönt också att det inte var speciellt många som slogs om uppmärksamheten denna veckan.
 
 


Anita    ï  

Fin bild :D










Kom ihÂg mig?