Long time, no see

Hallihallå allihopa! Här var det ett bra tag sen jag kikade in, men jag måste medge att jag blivit lite bloggsugen igen nu när den värsta hetsen efter studenten och slutspurten i skolan har lagt sig.
 
Jag ska försöka göra en liten kort sammanfattning med vad som hänt sen jag sist loggade in på denna hemsida. Först och främst studenten. 13 juni var det dags för mig och mina underbara vänner att springa ut från Polhemskolan för sista gången någonsin. En helt magisk dag var det verkligen, från en tidig champagnefrukost på elevhemmet till utsparksfest natten lång på AF Borgen vid Lundagård. Minnen för livet verklige och jag kan erkänna att jag redan nu blir nostalgisk bara av att tänka på det trots att det bara var några ynka veckor sen.
 
 
 
Sen har jag hunnit med lite resor också. Först var vi på Rhodos med klassen sista veckan i maj. Sol, bad, utflykter och en del festande sammanfattar den fantastiska veckan. Helt galet underbart var det!
 
Finaste klasskompisarna på Lindos Beach
 
Veckan efter studenten bar det iväg utomlands igen, denna gången till England med min pojkvän. Han är usprungligen därifrån så vi spenderade en vecka i hans gamla hemtrakter, med utflykter till både New Forest, London, Bournemouth och Portsmouth. Också en fantastisk resa, absolut något jag vill och ska göra om. Redan i början av augusti åker vi tillbaka igen faktiskt!
 
 
Magiska stranden i Bournemouth
 
Annars så har jag nu börjat jobba på riktigt, även denna sommaren på ett äldreboende i närheten. Trivs helt okej där, även fast det inte är något drömjobb så har jag fina kollegor och vårdtagare vilket gör dagarna roligare.
 
Ezmeralda går för tillfället på bete precis utanför ytterdörren, mycket smidigt måste jag säga! Hon och hennes fyra kompisar har en hage på 3 hektar att leka i och det börjar synas på magarna nu... Annars gör hon inte många knop, hon har varit lite spänd i ryggen så jag har inte velat rida nu det senaste. Istället gosar vi och går promenader, väldigt trevligt det också! Men förhoppningsvis kan jag börja sätta igång henne lite smått snart igen.
 
Det var nog i princip allt det viktiga som hänt sen sist, vi hörs snart igen!











Kom ihÂg mig?