Hoppträning igår

Ja, ni läste rätt... Sjuklingen tyckte att det var en jättebra idé att kravla sig upp ur sängen och vara med på hoppträning igår. Inte min smartaste tanke kanske, men Z var nöjd i alla fall.
 
Planen var egentligen att en kompis skulle varit med och hoppat henne istället för mig, men sen blev det inte så. Då hade jag såklart kunnat säga att vi inte skulle komma, men nejdå då tänkte jag att 'äsch, det är väl bara att rida själv!'.
 
Fick hjälp med både stallet och att fixa hästen, tack och lov, av supersnälla stallmänniskor - tack! Så för min del var det bara att komma till stallet, dra på stövlarna och rida iväg.
 
Själva träningen gick i alla fall superbra! Vi hade inte hoppat sen träningen för Elisabeth i somras, men det märktes då inte på Z. Allt jag styrde på, högt som lågt, titthinder och vanligare hinder, allt hoppade hon. Inga konstigheter alls, hon var verkligen världens bussigaste som ställde upp i alla lägen. Väldigt glad däremot och en hel del glädjesprång längs vägen, men det gör ju inget ;)
 
Sista rundan höjde Astrid upp lite så det låg på sådär 90 - 100 cm och lilla Z hoppade som bara den. Superbra flyt och tempo, det vara bara att styra runt henne så fixade hon allt själv. Så roligt verkligen!
 
Och jätteroligt att höra Astrid säga att hon verkligen utvecklats över sommaren och att hon börjar hoppa på riktigt nu. Hon var också jättenöjd med oss så det var roligt.
 
Finaste i somras


Emelie Andersson    ï  

Så kul att ni har utvecklats tillsammans :) ser jättefint ut!

ppoweritup.blogg.se    ï  

Vad kul att det gick bra!

Anna Johansson    ï  

Åh vad roligt att de gick bra! :D

Josefin Nilsson    ï  

Åh vad kul att det gick så bra! :)










Kom ihÂg mig?