Anna-träning 9/8

Träningen idag gick riktigt bra faktiskt! Ezmeralda kändes fräsch, mycket eget driv och bakbenspåskjut idag så det var roligt.
 
Vi fick börja med att jobba lite övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav kombinerat med olika kringelkrokiga vägar runt konor för att få henne både känslig för hjälperna och mjuk i sidorna. Fungerade riktigt bra och hon trampade på fint, fick henne verkligen framför mig så som jag vill ha henne.
 
Sen jobbade vi lite öppnor, men mest slutor för det är dem vi haft mest problem med. Vi fick göra både slutor efter volt, rakt på medellinjen och på diagonalen. Hon blev lite ofokuserad till en början då hästarna sprang runt i hagen brevid, men sen gick det helt okej ändå. Galoppslutorna blev riktigt fina, men i trav orkade hon inte riktigt så det finns lite kvar att jobba på. Stora framsteg mot tidigare i alla fall!
 
Efter att vi jobbat med slutorna blev det en väldans skillnad i steget på henne, stort och luftigt i både traven och galoppen, verkligen superfin var hon!
 
Hon krånglade lite till och från med högerbogen under träningen så den måste jag jobba mer med, men vi fick en del trix vi kan använda i alla fall och det blev bättre allteftersom. Sen måste jag våga rida på lite mer också så att hon verkligen bibehåller bjudningen genom rörelserna. 
 
Väldigt roligt att träna i alla fall! Kan bjuda på en liten film från när vi travade av. Z hade bestämt sig att det var slut så hon var lite loj, men avslappnad och nöjd i alla fall.
 
 


Vanessa    ï  

åh, den luftiga känslan är verkligen magisk!! :D










Kom ihÂg mig?