Lägesuppdatering Z

Hallå allihop!

Z hade förra helgen, efter snart tre år i Flyinge, äntligen fått en hagkompis i halvblodsstoet Nivea vilket var jätteroligt verkligen. Tills det inte var det längre. Allt var frid och fröjd med Z och Nivea i flera dagar, de funkade rätt bra tillsammans och allt var lugnt. Men sen fick Niveas ägare för sig att även släppa in sin femåriga valack till stona och därefter gick det bara utför.

Han tyckte inte om henne från första stund och spenderade större delen av hagtiden med att jaga runt på henne trots att hon hela tiden försökte hålla sig så långt ifrån honom som möjligt. Tre dagar senare hade det inte blivit bättre som vi hoppats på utan jag stod istället där med ett trasigt staket (han hade trängt in stackars Z i ett hörn där hennes enda utväg varit att i panik spränga staketet...), ett trasigt täcke och en trasig häst.

Eller ja, typ i alla fall. Hon har fått ett äckligt sår på ena frambenet som gjort att hela benet svullnat upp. Det ser ut som att det håller på att börja läka nu äntligen, men fortfarande är det väldigt varigt och äckligt när jag lägger om det. Hon är inte halt i alla fall och det verkar inte ha träffat en sena eller liknande så jag tackar gudarna för det. Men lilla hästen står återigen själv i hagen och verkar rätt nöjd med det.

Tråkigt när det inte funkar, men vad ska man göra liksom. Hoppas eran vecka är något bättre än min!



Josefin Nilsson    ï  

Usch vad tråkigt, hoppas att allt blir bra:)










Kom ihÂg mig?