Fullt ös medvetslös

Herregud, de som sa att trean går i rasande takt överdrev inte...! Det är verkligen precis att jag lyckas pussla ihop det där pusslet som ska föreställa mitt liv och min vardag, men lätt är det inte ska jag säga! Att jonglera skolan med två jobb och en häst är knepigt i bästa fall, men än så länge har det gått och jag kan ju trösta mig med att det inte är såhär för jättelänge till. Stor guldstjärna till min medryttare och fantastiska vänner som ställer upp och hjälper med stallet när det kör ihop sig. Senast idag var bästa Annie gullig nog att rasta Z, tack!
 
Annars så är det mycket med prov, slutinlämning på GA, slutprov i matte snart och allt annat som har med skolarbetet att göra. En ljusglimt i allt det här som jag stolt kan berätta om är att jag och Emelie gick till nationell final i Unga Forskare med vårt GA! Vi var på semifinalen i tisdags och blev ett av 6 arbeten (av 19 i semin) som skickas upp till Stockholm sista veckan i mars, jättejättekul verkligen!! För er som kanske undrar vad vårt GA handlade om så är det ett arbete där vi undersökt om halten tungmetaller skiljer sig för växter med olika trafikbelastning i sin omgivning.
 
Vi har studiedag imorgon så det blir lite av en långhelg för min del - jätteskönt! Speciellt eftersom jag har min Cambridge-examination på lördag så det kan behövas att lägga en del tid på att plugga inför det imorgon. Annars ska jag väl mest spendera min lediga dag med att hänga i stallet, kanske städa lite och gå till tvättstugan. Standard liksom haha.
 
Ezmeralda går jättejättebra just nu. Vi red för Martin på resurstiden i måndags och hon var verkligen helt galet fin. Det är så roligt när hon är sån här att rida för man kan verkligen göra precis vad som helst, ingenting är omöjligt för denna lilla ambitiösa häst. Jag ska försöka se om det finns nån tävling nu framöver som går att pussla in i mitt fullspäckade schema, det hade varit roligt att komma ut och visa upp oss lite när vi nu ändå är i en sån bra period. Hon har en massagetid inbokad nästa vecka för att kolla igenom ryggen för säkerhets skull också, det var ett tag sen nu så det är lika bra.
 
Bjuder på en liten bild av vår monter från semifinalen











Kom ihÂg mig?