Dressyr för Linda

Hallå allihopa, hoppas ni fått en bra start på måndagen och på nya veckan.
 
Min helg har varit helt fullpackade minst sagt med både sista delen i Cambridge-examen, mellomys med elevhemsgänget, jobb och stall.
 
På jobbet i söndags fick vi vara med om en naturlig betäckning vilket jag aldrig gjort innan, det var jätteintressant verkligen. Det är ett fullblodsstuteri vi jobbar på och på fullblod är det traditionellt så att man måste betäcka naturligt. De har två hingstar stationerade där och nu i helgen har årets betäckningssäsong dragit igång. Fina Hallucinate skulle betäcka deras egna avelssto My och yours truly fick hålla i henne under betäckningen! Det har dessutom dragit igång med fölsäsongen där borta och nu finns det inte mindre än FEM underbara bebisar att pussa på när man kommer dit, drömjobb verkligen haha.
 
Ezmeralda och jag var borta på resurstiden även denna veckan. Vi chansade eftersom de inte gått ut med någon info om det skulle vara något och i så fall vem, men det var bästa Linda som var utstationerad i Crafoord idag så det var en positiv överaskning! Jag och Z har ju tränat en del för henne förut, men det var ett tag sen nu. I vilket fall som helst var det jättebra att få träna för henne idag, speciellt som vi bara var två stycken där så man fick massa hjälp. Jag måste verkligen vara noga med att rama in henne och att inte bli för rörlig med handen, mycket bättre om jag är kvick med skänkeln än att behöva parera med handen. Det märks så tydligt på henne när jag gör rätt och inte stör, hon blir såå mycket mer harmonisk och nöjd. Vi fick jobba en del med att växla mellan att rida bogen in och med tagen bakdel samtidigt som vi hade bommar vi skulle komma rätt på och dessutom gjorde lite tempoväxlingar. Funkade jättebra tyckte jag, lite klurigt men väldigt nyttigt!
 
Hur har eran måndag varit?
 
 
 


Josefin Nilsson    ï  

Åh vad mysigt med så många föl! :D Och kul att det gick bra på resurstiden :)










Kom ihÂg mig?