Går i bebistankar

Tanken att en dag ta föl på Ezmeralda har varit med mig nästan ända sedan jag köpte henne, den där dagen för drygt 4 år sen nu. Det har alltid varit min plan att jag en dag ska ha en avkomma efter henne, en alldeles egen mini-Z. Nu det senaste året har jag tänkt att varför inte nu? Hon blir ju inte yngre direkt och enligt veterinären på seminstationen vi var på studiebesök hos ger man stoet de bästa förutsättningarna både för det aktuella fölet och kommande om man låter henne få första fölet innan hon fyllt tio. Ezmeralda är nio i år så det är precis om vi skulle betäcka henne nu.
 
Sen vet jag inte hur klokt det faktiskt är att faktiskt göra något av de här tankarna och sätta planen i verket, men det är roligt att spekulera i alla fall. Jag vet ju inte riktigt hur och var jag själv vill befinna mig efter studenten så att dessutom slänga in en dräktig Ezmeralda i den mixen kanske inte är det allra klokaste. Men vi får se!
 
Om det blir något så har jag i alla fall kollat ut en perfekt fölis-pappa. Kolla på honom, vilken snygging! Det är en av de hingstar Sara från Pepino, som jag var på praktik hos i somras, har för denna säsong och han är verkligen maffig. 172 cm hög och med en riktig utstrålning. Jag har ju dessutom fått chansen att uppleva honom "live" i och med att jag var där i två veckor och snällare hingst får man leta efter, han har verkligen ett fantastiskt temperament. Det hade nog inte blivit helt dumt med ett föl efter honom och Ezmeralda...
 
PRE Andalusian stallion Tanteo MAC | Andalusian, PRE (Closed) | Pinte ...
Betäckning med Pepinos hingstar
 











Kom ihÂg mig?