Besök av massören

Tisdagar är numera en av veckans absolut bästa dagar. Med nya schemat för denna terminen börjar vi 9.20 och slutar 12.30. Hur skönt är inte det?!
 
Efter att vi slutade idag passade jag och Sofia på att först åka en sväng till Nova för att besöka Hööks-rean och sedan åka och handla foder. Jag hann även plugga, baka bröd och laga mat innan det var dags att dra till stallet. Mycket effektivt måste jag säga och inte heller helt fel att ha frysen full med matlådor inför ett lite tuffare veckoslut denna veckan.
 
Ezmeralda fick besök av sin nya massör igen idag. Vår förra, Ida på Swedish Horse Health, kom ju in på veterinärprogrammet på universitetet i Edinburgh så vi var dessvärre tvungna att hitta en ny. Roligt för henne i alla fall! Vår nya massör/equiterapeut är dessutom minst lika duktig hon. Vi hade ute henne första gången redan innan jul så idag blev besök nummer två. Jag tycker verkligen om hur engagerad och intresserad hon är, verkligen redo att analysera och försöka reda ut alla problem som kan tänkas infinna sig hos både häst och ryttare.
 
Idag fortsatte hon i alla fall att behandla Ezmeraldas rygg och byggde på det hon gjorde sist. Det var mycket bättre nu sa hon så det var skönt att höra och de spänningar som fanns kvar var mycket ytligare och borde lossa efter dagens behandling. Det nya för idag var att hon tog sig an även bogpartiet. jag har upplevt Z som lite knackig i steget och hon trodde att det var en muskel i bogen som kunde ligga bakom då just den muskeln som används vid längning av steget var lite överansträngd. Vi ska få jobba mycket sidvärtesrörelser och förflyttningar nu för att verkligen stretcha ut det och sen får vi se om det skett någon förbättring tills nästa gång.
 
Väl värda pengar tycker jag, Z är alltid så nöjd efteråt. Helt avslappnad och mjuk i hela kroppen, det är helt underbart. Tänk vad vi skämmer bort de där fyrbeningarna egentligen... Jag menar, hur ofta unnar man sig själv en helkroppsmassage liksom?
 
 


Anita    ï  

Oj... Skönt med kort dag :D










Kom ihÂg mig?