Snö (!!!) i skåneland

Nu har sannerligen den ryska vintern nått skåne - helt galet vad snö vi fått idag! Det var inte jätteroligt att rida direkt, både halka och snöstyltor. Vi försökte oss på en sväng barbacka, jag och lilla Grå, men vi var bara ute och halkade i kylan i sådär en kvart innan vi gav upp och gick hem. Usch för underlaget säger jag bara! Men själva snön är rätt mysig, ska det ändå vara kallt och ruggigt kan det lika gärna vara snö - det lyser liksom upp allt det grå lite och för att inte tala om mysiga snögalopper och att slippa klafsa i leran!
 
Jag hann aldrig med att skriva nåt inlägg igår, men att rida för Mette på resurstiden var verkligen oerhört givande! Vi var rätt många som trängdes i Crafoord och ville ha hennes uppmärksamhet så det var inte supermycket tid hon hann lägga på var och en, men de tips jag fick var verkligen spot on och gjorde alltihop mycket bättre. Z kändes lite trött, hon kanske redan hade gått en del hårdare pass i helgen när jag var borta, det vet jag inget om, men det saknades lite energi i alla fall. För övrigt var hon mjuk och fin, men som sagt lite trött. Vi var inte där så länge utan jag nöjde mig med ett enklare joggingpass där Mette hjälpte mig med min sits och inverkan. Massa bra tips, verkligen guld värt att Flyinge erbjuder såna saker för oss elever!
 
 
 


Emelie Andersson    ï  

Vi har inte fått så jättemycket snö men snö har vi! ;)

Josefin Nilsson    ï  

Åh vad kul att det gick bra igår! Är resurstiden något nytt? :)










Kom ihÂg mig?