Resurstiden - ett av Flyinges bättre initiativ

Jag fick en fråga om resurstiden som jag pratade om lite igår så jag tänkte att jag kunde skriva ett inlägg där jag förklarar vad det är för något.
 
Det har varit en hel del krångel med tränarsituationen på Flyinge under hösten. Det har varit både svårt, dyrt och krångligt att träna på anläggningen vilket jag, precis som många andra elever varit missnöjda med. Efter en del klagomål och styrelsemöten har de gjort om lite och en av många förbättringar är just resurstiden.
 
Det innebär att varje måndag 18-19 har Flyinge en av sina anställda ridlärare som står i Crafoord och hjälper den som ber om hjälp. Du kan gå dit och be om hjälp med dina skänkelvikningar, din sits eller vad som nu är problemet helt gratis! Verkligen superbra tycker jag! 
 
Jag har som sagt bara gått dit en gång, när Mette höll i det i måndags, eftersom Ezmeralda tidigare veckor inte varit tillräckligt igång för att det skulle gett något. Men nu ska jag minnsann se till att gå dit varje vecka, gratis träning säger man ju inte nej till :)
 
 
 
 
 
 


Ellen - tävlingsryttare    ï  

Så fin bild!

Josefin    ï  

Det låter ju ändå som en riktigt bra sak eftersom det är så många som har med egen häst och det kan ju vara svårt att få ihop det med träningstider för bra tränare. Kul att de lyssnade på er och tog tag i det :)










Kom ihÂg mig?