Första dressyrpasset efter vilan

Hittills har jag tagit det rätt så lugnt med Z efter hennes lilla ofrivilliga tvåveckorsvila. Mest för att låta henne lugnt komma igång igen och för att ha koll på den där ömma foten. Hon har i alla fall känts relativt pigg och fräsch så idag tyckte jag att det nog var dags för lillan att få börja jobba lite igen.
 
Vi passade på att smita in i den där stora sandlådan med speglar när den var tom och leka lite därinne. Först ville jag mest känna att hon svarade fram, tillbaka och för sidförande hjälper. Z var väldigt med på noterna och gick lätt att både flytta, länga och samla. Eftersom hon blivit så bra på byten nu det senaste och vi i höst ska tävla lite LA (där förvänd ingår) kändes det passande att låta henne växla mellan förvänd och byten för att förstå skillnaden. Först tyckte hon bara att det skulle bytas hela tiden, men hon fattade snabbt grejen och skötte uppgiften riktigt fint.
 
Däremot tyckte jag att vänstergaloppen var lite 'stapplig' eller vad man ska kalla det. Ingen riktig tretakt utan mer fyrkantig. Hon har varit sån i perioder innan då spänningarna i ryggen varit på väg tillbaka. Är nog dags att ta ut en massör känner jag. Tyvärr flyttade vår supermassör till England nu nyligen så det blir väl till att jaga rätt på en ny. Någon som känner till en bra massör i Lund-Eslöv-området?
 
 


Emelie Andersson    ï  

Vilken fin bild! :)

MalinKalin    ï  

Hehe ja det är ju lätt att det blir lite byten i den förvända om hästen kan det :P










Kom ihÂg mig?