Träffat Charlotte Dujardin!!!

Ingen mindre än Valegros partner in crime och världens bästa dressyrryttare just nu har varit i Flyingebygden för Breeders om ni missat det. Nu ikväll testred hon de fyraåriga finalisterna inför ett helt fullsatt Flyinge. En sån ridning, vilken känsla för hästarna hon har! Man kunde verkligen se hur hon plockade fram det bästa i varje häst, med mjuk men målmedveten ridning utifrån hästens egna förutsättningar. Det var häftigt att se på och gav i alla fall mig förnyat hopp för dressyrsporten. Inga hopkrullade hästar bakom lod med bakben på andra sidan ridhuset där inte! Det kanske är att ta i lite, men jag tycker i allmänheten att det blivit mycket mer accepterat inom dressyren med hästar bakom lod och flashiga frambensrörelser utan att riktigt arbeta korrekt med rygg och bakben. Men Charlottes ridning är verkligen det som dressyrvärlden behöver satsa på.

Vi fick chansen att träffa Charlotte efteråt vilket var superhäftigt. Något starstruck kan man säga!

Från vänster: Johan, jag, Moa, Annie, Charlotte, Emelie och Vickan



Josefin    ï  

Gud vad coolt! :) Och jag kan bara hålla med dig Charlotte är grym och det borde finnas fler som rider lika mjukt som henne :)










Kom ihÂg mig?