Regnig Flyinge-fredag

Usch och fu för vädret idag, riktigt äckligt faktiskt. Grått och mulet, lera så långt ögat når och genomblöta täcken. Får man gå i idé ett par månader? Väck mig till jul typ...
 
Haha nej men förutom vädret har det varit en rätt trevlig fredag. Jag fick hänga med min favoritkompis Bonneville på körningen imorse. Han var lite väl stark och ovillig för min smak idag, men det blir värt det ändå för de små stunderna när det verkligen går bra. När man ser vad man eftersträvar liksom. Vi fick jobba med ställning på rakt spår, vilket med vagn är bra mycket lättare sagt än gjort kan jag tala om! Roligt i alla fall :)
 
Ezmeralda skrittade jag bara ut en sväng barbacka på lunchen.Supermysigt verkligen, tror att hon behövde det efter tävlingen igår. Den gick förresten inte alls bra då fröken fick för sig att domarbordet var så farligt att hon inte ens kunde gå på den halvan av ridbanan. Kortfattat kan man säga att halva programmet liksom gick bort på grund av detta... Vi laddar i alla fall om för hopptävling imorgon, förhoppningsvis kan vi hålla våra nerver lite mer i styr då!
 
Sen på eftermiddagen har vi bara fortsatt jobba med longering i kursen "Hästens arbete från marken". Gick riktigt bra tycker jag, vi är nog rätt snart redo för hästskötarexamen ändå!
 
Hur har eran fredag varit?
 
 Lille Bonneville efter körpasset











Kom ihÂg mig?