Kylig novembertorsdag

Godmorgon! Tiden bara flyger iväg, nu är det ett tag sedan jag skrev här senast, närmare en månad om jag ska vara mer specifik. Som alltid går livet i raketfart, veckorna rusar förbi och flyter lite in i varandra.

Sedan sist har jag och Z försökt oss på att dressyrtävla lite, vi var borta en sväng i Eslöv för två veckor sedan. Procenten blev riktigt dåliga, men känslan var bra så jag var jättenöjd med min prinsessa. Nästa vecka är det dags för årets sista tävling, vi ska göra ytterligare ett försök att komma runt 1 m på tävling. Efter det ska fröken få jullov och bara gå mysiga uteritter för ett tag framåt.

Det har också varit jättemycket i skolan, precis som vanligt. Jag har lyckats skaffa mig inte mindre än två stycken extrajobb så att planera ihop veckan med stall, jobb och skola är numera lite som att lägga pussel. Men vill man så kan man!

Ikväll blir det första hoppträningen sen vi tränade för Pether Markne. Z har varit laddad det senaste så det ska bli spännande, minst sagt! Det var riktigt kallt när vi gick utanför dörren imorse - även skåneland har fått decemberkylan. Med lite tur får vi snö också nu när det ändå är kallt, det hade varit mysigt.

Ni får ha en jättefin tisdag!

Finisen i Eslöv












Kom ihÂg mig?