I <3 lugna stalldagar

Ezmeralda har fått slippa ridning de senaste dagarna. I söndags och måndags kändes hon verkligen inte alls fräsch, det var som att hela kontakten med rygg och bakben var helt borta. Jag antar att det är någon spänning hon fått i ryggen nu igen så vi har en massagetid inbokad, men tills vidare får hon vara utan ryttare. Jag och medryttaren har istället ägnat oss åt promenader och tömkörning - alltid nyttigt det med!
 
En sak jag insett är hur sjukt lång tid det tar ändå att rida. Nu när jag inte gjort det finns det mycket mer tid att pyssla med hästen, mocka lite extra noggrannt eller bara hänga med de andra i stallet. Verkligen jätteskönt som omväxling då jag (tyvärr) har en tendens att stressa mig igenom stallet som bara en annan punkt på en lång att-göra-lista. Det känns jättetråkigt att det blir så, verkligen, stallet ska ju liksom vara den plats där man kan koppla av ett tag och komma ifrån vardagshetsen. Sen är det väl inte så roligt för hästen heller när den stund på dagen hon ska få sin uppmärksamhet och kärlek från mig endast stressas igenom. Nä jag ska tusan ta och bli lite bättre på det där!
 
Hoppas att eran vecka varit bra hittills och att ni kämpar på i vintermörkret. Kom ihåg att det snart är jul!
 
 
 


Tuva Björnwall    ï  

så himla fin bild!!!

Erika    ï  

Vi hästfolk lägger verkligen så sjukt mycket tid på ridningen. Hur klarar vi det ens, haha ;)

Henny :)    ï  

SV: Ja det är jättekul! Det är ett eget företag där jag rider andras hästar i hoppning främst och tränar elever :D Känns jättehäftigt att numera kalla sig själv för egen företagare hehe.

Tråkigt att din häst inte känns fräsch... Hoppas det fort går över! =)










Kom ihÂg mig?