Träningsperiod

God eftermiddag på er!
 
Kom hem för någon timme från stallet och har precis fått i mig lite mat och ska snart ge mig av igen för att åka och gå ut med en hund. Men först blogga ;)
Idag tog jag och Maistro de lugnt, en uteritt med lite trav och galopp. Riktigt härligt att komma bort från denna rektangel, med andra ord padocken, har blivit en del träning nu de senaste veckorna. Tar just nu varenda chans att rida ut nu så vi får lite variation även fast jag vet att han får komma ut i skogen ändå. 
 
Det går verkligen super bra just nu på träningarna, han går fram och det går att reglera traven fram och tillbaka i viss mån. Galoppen jobbar vi på med och ska fortsätta på onsdag när vi kör en "sista" träning. Sen är min egna lilla plan att träna själva i sepember så vi får smälta alla våra nya kunskaper tillsammans, lika viktigt de.
Sen kanske den spricker men plånboken har inte råd med mer träningar på ett tag.
 
Hoppas ni har haft en bra start på denna vecka och att den fortsätter så!
Bild från min instagram
 
 


ppoweritup.blogg.se    ï  

Vad kul att det går bra på träningarna! :)










Kom ihÂg mig?