Söndagstipset - youtubeyoga!

Finns det någon där ute som är lite sugen på att börja med yoga, men inte riktigt fått tummen ur och orkat börja gå på yogapass? Då har jag lösningen för dig!
 
Själv har jag hållt på lite med yoga till och från det senaste året och jag måste verkligen säga att det gör under. Det kanske inte är den mest högexplosiva träningsformen, men nyttigt som bara den! Förutom att ge avslappning i hela kroppen tränar man kroppskontroll och koncentrationsförmåga, styrka och smidighet. Allt detta har vi nytta av både som ryttare och i våra vanliga liv.
 
Då jag själv är en sån person som ofta är väldigt stressad och känner att jag knappt har tid att träna i vanliga fall har det varit superbra att göra yogapass från youtube. Självklart inte lika bra som en riktig tränare som hjälper dig på plats, men det funkar rätt bra ändå. Du kan göra vilken sorts yoga du vill, när du vill och instruktionerna brukar vara väldigt bra om du hittar rätt instruktörer. Varför inte ett avslappnande pass innan läggdags? Eller ett uppiggande på morgonen för att starta dagen?
 
Att lägga en halvtimme ett par gånger i veckan på yoga är en investering i dig själv och i din kropp. Dessutom suuuperskönt.
 
Jag länkar ett par pass jag har tyckt om nedanför så kan ni testa själva!
 
 


Divorce your horse    ï  

Ett riktigt bra tips måste jag säga! :)

Tuva Björnwall    ï  

åh bra tips, det ska jag prova!!

Johanna    ï  

Yoga är så himla underbart! Älskar det, så bra för psyket och kroppen. Att klämma in nåt youtube yogapass i veckan klarar nog de flesta, tror det gjort alla bra. Tack för tipset, har inte sett de videorna innan:)

Kimmey :)    ï  

Bra tips!










Kom ihÂg mig?