Presentation Elin

Vem är jag kanske ni undrar. Jo Elin heter jag, är 19 år gammal och ska för tillfället börja mitt första år på Läkarprogrammet i Lund HT17. Ursprungligen är jag från Fotskäl, en bit utanför Göteborg, men flyttade neråt landet för att läsa natur med specialinriktning hippologi på Hippologigymnasiet på Flyinge för tre år sedan. Det var tre helt fantastiska år och jag fastnade verkligen för både Skåne och Flyinge. Därför var det extra roligt att jag kom in på läkarlinjen i Lund så att jag och hästen kan få hänga kvar i Sveriges häscentrum ett tag till.
 
Förutom hästmänniska och blivande läkare så är jag ett troget fan av Håkan Hellström, väldigt förtjust i att sträckse tv-serier och har växt upp på bondgård så är lite av en lantistjej innerst inne.
 
Mitt hästintresse har jag haft så länge jag kan minnas och fick börjat på ridskola när jag var tre år gammal. Sen fanns det ingen återvändo haha. Jag har haft både sköthästar, foderhästar och egna sedan dess.
 
Just nu har jag lyckan att ha fått tag på min absoluta drömhäst. Ezmeralda heter hon, är född 08 och henne har jag hängt ihop med sedan hon var en liten grön fyraåring som precis var inriden. Sedan dess har vi utvecklats något enormt och nu de senaste åren har vi börjat ut och testa på tävlingsbanorna lite. Målet med henne än så länge är att starta Msv C i dressyr och att tävla 1.10 i hoppningen, men sen får vi väl se vad som händer. Z är en helt fantastisk individ som alltid vill göra rätt och finns där för mig i alla lägen. Sen är hon väl inte den mest stabila hästen, hon blir lätt stressad och kan ha nerverna på utsidan, men vill alltid vara till lags och är helt underbar att arbeta med.
 
Hoppas ni stannar kvar och följer vår utveckling!
 
 











Kom ihÂg mig?