Min kamerautrustning Del2

Här kommer del2 av min fotoutrustning där det kommer sånt som oftast inte ingår.
 
Utöver mitt 18-55 objektiv så har jag nikon 55-200 objektiv. Detta är då ett objektiv med mer zoom, mer zoom än vad man tror. Detta objektiv andvänder jag till största del när jag tar kort på någon som rider, dels för att jag inte vill behöva springa runt för att få en närmre bild och för att det är ett bättre objektiv enligt mig ljusmessigt.
Men det tråkiga är att man måste ha minst 1,1m i mellan det man tar kort på och objektivets slut eller va man ska kalla det.
Detta är ett objektiv jag rekommenderar!
 
Nått annat än objektiv nu då, så har jag ett hama fotostativ. Ett bra stativ det står stadigt, om man ställer det stadigt vill säga ;) Med det finns så vattenpass på stativet så man vet att bilden blir rak vare sig man vill ha en liggande eller stående bild så finns det vattenpass för både och. Det finns väldigt många "funktioner" om man kan säga så och man kan höja upp stativet mycket, men ändå kan man göra det så lite så att det blir lätt att ha med sig.
Sista saken som inte är minneskort eller nått sånt litet, utan en större sak är en König mini studio. Jag ville ha en liten studio att fota mindre saker i men detta va inte vad jag ville ha så nu ligger den under min säng och samlar damm, tyvärr, jätte besviken. Har inte mycket mer att säga om denna.
 
Del3 om vad jag skulle vilja ha i min fotosamling kommer.
 
/Hanna
 
 











Kom ihÂg mig?