Vem är Hanna?

Hej & välkomna
 
Det är jag som är Hanna, jag är född 1998 och går just nu inriktning häst på gymnasiet.
Jag är en glad person som gillar att vara i stallet hålla på med hästarna. Två gånger i veckan rider jag en häst som heter Maistro som är en valack född -09, en PRE / Svenskt halvblodskorsning på 173cm. Blev medryttare på honom i början av april 2016, en väldigt social herre som mer än gärna kommer till en i hagen.
Han ligger rätt mcket efter i sin utbildning för sin ålder så just nu rider vi på väldigt varierande procent i LC:1 men planen är att börja rida LB:1 inom kort. På hoppfronten kämpar vi än med att komma runt 60cm felfritt på pay&jumps då han lätt blir lite tittig men hemma hoppar vi högre utan probem även titthinder.
 
 
Sedan början av april 2017 har jag även hoppat ett Danskt varmblod vid namn Kotten född -07 en gång i veckan. Som även jag försöker komma ut med på lite tävling. Än så länge har vi hoppat stadiga 80cm rundor på tävlingar och på träning 90cm men då både han och jag har rätt dålig koll på de där med avstånd bedömning så har vi fått hålla oss lågt. Finns kapacitet för mer från hans sida när han blir mer säker så vi skyndar långsamt!
 
 
När jag inte håller till i stallet så har jag två kaniner. En hona som heter Mille, hon är en speciell liten kanin, allt är på hennes vilkor typ ;) Men annars så hon jätte gosig och sällskaplig. Hon född april -13
 
 
Min andra kanin är en hane som är född Maj -14. En lite mer okomplicerad som lite mer blyg och låter Mille sköta snacket, en väldigt snäll och kelig kanin. Planen var att börja hoppa med honom men har inte kommit så långt ;)
 
Ett annat intresse jag har är att fotografera. Jag har en Nikon D5600 sen växlar jag mellan två objektiv ett 55-200 nikon & 18-55 nikon. Fotar för de mesta djur och när kompisar rider, är inget proffs utan de mesta är kamerans inställningar, hehe!
 
Hoppas ni kommer fortsätta läsa bloggen!
 
/ Hanna











Kom ihÂg mig?