Söndagstips!

En dagbok för ridpassen
Det här är något jag tror alla kan ha nytta av. Att sätta sig och skriva ner vad man gjorde, hur länge & hur det gick efter ridpasset. Det är både roligt att ha senare & man kan se vad är det jag behöver träna på. Då kan man kolla om man ha lyckats med en övning om inte kan man testa igen, funkar det inte då. Ja men nästa gång man rider för en tränare så frågar man kan vi träna på detta.
Skullle de nu gå bra vilket det oftast gör för mig på träningar. Allt funkar när tränaren står i mitten & tittar men så snabbt man är hemma så funkar det inte... okeeej nu gick jag i från ämnet ;)
 
Men det funkar på träningen men då åker man hem smälter det man har tränat på &sedan efter några dagar prövar man igen. Funkar det då , då har man nått målet & man kan stolt skriva in de i boken. Man kan till & med ha en lista över saker man vill klara under en månad eller ett halv år. Så när den tiden har gått så läser man igenom lite snabbt & kolla om man ha klarat målet. I så fall kan man ju bocka av det. Sen måste man ändå göra allt med jämna mellanrum annars glömmer man av det.
 
Tänk sen när boken är full eller man säljer sin häst då har man minnen utav den kvar. Liksom ridpassen, roliga som tråkiga. Jag skrev i en sån bok när jag hade min halv foder häst för snart två år sedan (oj vad tiden går fort!!)
vilket jag är glad över. Det är sånna minnen i den boken även fast jag bara hade henne i 3 månader.
Tyvärr har jag inte gjort det nu när jag har Merlin, vilket jag ångrar.
 
Så det jag försöker säga är att ta dom 5-10 minutarna extra & skriv ner några meningar om ridpasset. Tro mig ni kommer inte ångra att ni gjorde det.
 
Favorit bilden♥
 
/Hanna
 











Kom ihÂg mig?