Lördagen hos hästarna.

Hejsan allihop!
I lördags var jag som sagt hos Merlin och Leo som jag sa. Alltid lika mysigt att komma dit, känna att man har koll och att hästarna faktiskt uppskattar det. Kunna springa runt och göra allt utan frågetecken, älskar det!

Sen var det dags att umgås med mina favoriter efter allt stallgöra. Leo tror jag hade en dålig dag, han var supermysig när jag borstade, men sen i paddocken var han inte riktigt lika glad som han brukar. När jag longerade skötte han sig superbra, men det var lite halvknasigt underlag så jag ville inte ha honom på linan. Så jag släppte honom istället, för jag brukar kunna springa med honom, men han var inte sugen på det, utan sprang bara till utgången. Det var inte riktigt hans dag i lördags helt enkelt

Merlin var så duktig! Efter att ha borstat bort typ halva hästen så gick vi ut i padocken. Först när vi började trava så var han så stel, han var jättestötig om man säger så. Då tänkte jag "hur ska detta gå?", men med en sån ambitiös häst så var det inga problem. Började bara med att ställa fram och tillbaka försiktigt efter vi ridit fram i alla gångarter. Några svaga öppnor och slutor, eller mer så gott det gick, även fast han vill så får man hålla tillbaka lite och inte bara köra på liksom. Efter lite mer trav och lite paus så gjorde vi lite skänkelvikning på långsidorna både med framdelen på spåret och bakdelen på spåret. Gick verkligen jätte bra, lite mer trav och paus, så tog vi lite galopp. I slutet kändes han riktigt fin, eller ja under de förutsättningar vi hade. Så härligt att bara stå upp i galopp och känna att hästen njuter av det.
Världens bästa Merlin♥

Jo förresten, för ett tag sedan var jag ju på hööks och köpte ett träns. Så jag satte på honom det och tog lite kort för att visa er!
Det behövs som sagt ett extra hål eller två för bettet, även för nosgrimman men annars så!
 


Tuva Björnwall    ï  

men ååh så söt, smälter!! :')

Svar: åh vad kul att höra, tack så jättemycket!! :D

Julia Forsbacka    ï  

ÅH, gud vad söt han blev i tränset! Sen är han väl söt i allt men ändå ;)

Emelie Andersson    ï  

Vilken liten sötnos ;)

sv Hanna: tack så mycket, vad roligt att du tycker det! :)

Annie    ï  

fint träns! :)

Tilda    ï  

Såå söta hästar! :)

Josefine ♔    ï  

Åhh vilken söt liten :D










Kom ihÂg mig?