Riktigt fin igår!

När vi var i Wallenberg och dressyrade igår fick vi verkligen in en riktig wow-känsla, lilla hästen är så grymt fin nu alltså!
 
Vi red tillsammans med Emelie och hennes häst Breeze som precis kommit hit, vilket var väldans mysigt. Jag började med att skrittjobba mycket och trava med mycket övergångar som uppvärmning och hon blev väldigt mjuk och fin rätt fort. Sen jobbade vi lite galoppfattningar, skänkelvikningar och ställa in och ut i alla gångarter. Det gick väldigt bra och hon var riktigt fin i formen och väldigt samarbetsvillig.
 
I slutet innan vi travade av kändes hon sjukt fin så vi vågade oss faktiskt på att testa att göra både fram och bakdelsvändningar och även ett galoppombyte (!!!). Detta är saker Z antingen aldrig gjort eller bara ytterst lite så det var mest för att hon skulle få testa på. Hon förstod inte vad jag menade först, men sen gick det riktigt bra och hon försökte verkligen göra rätt även om det inte blev jättebra. Man ska ju börja någonstans liksom. 
 
Sammanlagt är jag jättenöjd med henne, hon blir verkligen bättre för varje dag som går. Idag får hon en välförtjänt vilodag och jag ska passa på att plugga lite extra istället och även hänga på träningsgruppen ut på x-training för att motionera mig själv lite.
 
Ha en bra dag hörni!
 
 
 











Kom ihÂg mig?