Måndag

Hoppas ni haft en fin måndag allihop, min har varit relativt grå och tråkig. Ni vet sådär som måndagar kan vara... Det känns som att vi haft nog av det här tråkiga vädret nu, kan våren komma snart eller??
 
Ezmeralda och jag har varit ute och skrittat bara, som vanligt. Hennes massör kommer imorn och jag har inte vågat börja sätta igång henne mer ordentligt förrän hon fått en genomgång och fått klartecken med sin rygg. Visserligen tycker jag att den känns rätt avslappnad och fin, men alltid skönare att få kollat upp det ordentligt. Hon är rätt nöjd med att bara ta det lugnt i alla fall, vi har det så mysigt så.
 
Helgen har varit rätt körig precis som vanligt med jobb både på fullblodsstuteriet och inne i Lund på mitt cykelbudsjobb. Dessutom hade Flyinge och DUS sin årliga inspirationsdag här igår så det blev en massa fix kring det också. Jag och tre andra i klassen var med i Flyinges traditionsenliga kadrilj vilket verkligen var jätteroligt. Jag körde finaste nordisen Isfajh som verkade tycka att det var rätt roligt att visa upp sig för publik och verkligen visade sig från sin bästa sida. Jättefin var han verkligen! Sen fick vi hålla i några guidade turer också för nyfikna besökare. Man blir lätt lite hemmablind när man klafsar runt i Flyinge-leran var och varannan dag, men när man ska visa runt någon som fascineras av det man själv ser som vardagligt blir man lite påmind om att Flyinge faktiskt är bra coolt. Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi nån gån!
 
Resten av veckan består av ännu mer jobb, ett fysikprov och sen till helgen ska jag hjälpa till lite på dressyrtävlingarna som hålls här. Hur ser eran vecka ut?
 
 
 


Josefin Nilsson    ï  

ÅH vad kul! Den kadrijen var verkligen bland det roligaste jag gjorde under åren på Flyinge, lätt ett minne för livet! :)










Kom ihÂg mig?