Fin fluffis idag

Hur ser det ut i övriga delar av landet? Här i Skåneland har vi helt galet med snö - flera decimeter! Det trodde jag minnsann aldrig att jag skulle få se...! Personligen tycker jag att det är väldigt mysigt även om många andra klagar och skånetrafiken inte riktigt är utrustad för att klara av sånt här väder. Snön ljusar liksom upp lite och man blir lite glad av den :)
 
Ezmeralda och jag traskade bort till ridhuset idag faktiskt, jag litade inte riktigt på att vi skulle slippa enorma snöstyltor om vi vågade oss på att rida ute. Hittills har vi mest joggat under vår igångsättning, jag har i princip inte jobbat henne nedsuttet någonting sen vi började, men idag blev första gången. Inte planerat egentligen haha, men eftersom jag fått så mycket snö i stigbyglarna halkade jag bara ur med stövlarna när jag försökte rida lätt så det fick bli att rida utan stigbyglar helt enkelt.
 
Hon kändes i varje fall jättefräsch, mycket bättre än innan. Lite stel och motsträvig till en början, men slappnade av jättefint allteftersom. Vi jobbade mest med grunder, mycket övergångar och halter, vilket aldrig riktigt har varit vår starka sida. Alltid är det nåt ben som sticker ut åt nåt håll... I galoppen växlade vi mellan ett lite friskare tempo på rakt spår och att samla ihop lite mer på en volt. Galoppen har vi inte riktigt kommit igång med helt och det märktes på hur trött hon blev redan efter ett par upprepningar så vi höll inte på så länge. Supertrevlig var hon i alla fall idag, min fina lilla Grå! Vi avslutade med att ta en liten galopp i snön på vägen tillbaka till stallet - supermysigt verkligen!
 
Kvällen har spenderats med fina vänner och lite försenade julklappsutbyten. Bättre sent än aldrig!
 
Fluffis i snön häromdagen, nu är det MYCKET mer :)











Kom ihÂg mig?