Pay&Ride

På lördag är det dags igen för min del att rida en Pay&Ride, denna gången med Maistro.
Vi ska rida LC:1, tror inte de kommer blir några på problem om vi sätter galoppfattningarna och han inte blir för tittig på de runt omkring.
 
Så veckan kommer innehålla mycket häst och förberedelser, i går kändes de jätte bra när vi red igenom programet förutom galoppdelen. Men på torsdag blir de programträning med tränare så då ska jag vara en liten svamp och ta åt mig alla tips jag kan, speciellt om galoppen!
Fredag blir de förberedelser, putsa sadel och träns, stövlar och plocka fram saker. Sen vet jag inte om jag ska ge mig på att försöka knoppa honom, trots hans långa man som inte alls är lagom lång för de ändamålet. Men älskar knoppar och de är så snyggt, vad tror ni kommer det att gå att knoppa?
Hur snygg skulle han inte va i knoppar?!?!


ppoweritup.blogg.se    ï  

Min häst man ser ungefär ut sådär fast lite tjockare och jag lyckades få ihop helt okej knoppar. ☺️










Kom ihÂg mig?