Z är äntligen i Skåne!

Halloj hörni! Nu har jag äntligen fått ner min prinsessa till Flyinge, vi åkte ner igår med henne.
 
Gårdagen gick verkligen i ett. Jag hade åkt hem i fredagskväll för att vi skulle köra ner Z och 06.00 stod klockan på igår morse. Det var bara att kravla sig upp ur sängen och packa det sista innan vi skulle åka. Lastningen gick hyfsat problemfritt trots en väldigt uppstressad Ezmeralda och vi kom iväg strax efter nio.
 
Jag och mamma turades om med körningen så det gick rätt fort att komma ner. Sen åkte vi in till Lund för att luncha och göra lite ärenden innan hon åkte hem igen. Resten av kvällen bestod av stallfix, knytkalas i Emelie & Moas trädgård och Hitta Doris på bio. Supermysigt verkligen!
 
Ezmeralda verkar hittills inte alls vara så glad över att vara tillbaka tyvärr. Hon var orolig igår kväll när jag var där och även imorse när vi morgonfodrade, hon kunde inte slappna av och äta utan gick helt in i sin boxvandrar-trans. Det skär verkligen i hjärtat på mig även om jag vet att det kommer att bli bättre efterhand. Hon skulle nog egentligen mått bäst på en lösdrift. Jaja, en dag... Sen har hon trampat av sig en sko också så någon ridning blir det inte förrän jag fått hit hovslagaren.
 
 
 
 


ppoweritup.blogg.se    ï  

Tråkigt att Ezmeralda inte var så glad över att komma hem, men det blir nog bättre efter ett tag som du säger. :)

Amanda & ridtravaren Lilleman    ï  

Tråkigt att hon är lite stressad.. Blir nog som sagt bättre med tiden.










Kom ihÂg mig?