Livet utan Z

Godmorgon allihop!
 
Jag har haft det bra här nere än så länge, vi hade en väldigt lugn första skoldag följt av att vi åkte in på malmöfestivalen ett helt gäng, roligt! Sen igår blev det en sväng till gymmet, en massa uppackning, en sväng till stallet med Sofia och filmkväll i Emelie & Moas lägenhet. Supermys!
 
Ezmeralda fick vi beskedet av veterinären i fredags att vi inte får några besked förrän i början av nästa vecka. Suck... SVA har tydligen semestertider nu så alla ringormsprover skickas till Oslo istället, därav förseningen. Alltså sprack planen att jag skulle hämta hit min älskling i helgen och jag blir utan henne minst en hel vecka till! Känns jättetråkigt såklart, speciellt då jag hade en liten tanke om att vi skulle vara med i dressyrtävlingen på Granelund nästa helg. Och sen kommer hon att få stå hela veckan då jag inte har någon som kan rida henne så det blir troligtvis en stel och hyperpigg häst jag får sitta på sen. Men det gör inte så mycket, jag bara saknar henne jättemycket.
 
Sofia var supersnäll och tvingade upp mig på Cypress en stund när de red igår. Jag var med byggde upp lite bommar och hinder till dem och när hon var nöjd tyckte hon att jag skulle få testa lille räserhästen. Superfin var han trots att jag hoppade upp från ingenstans i jeans och stallskor. Hon var verkligen gjort ett superjobb med honom, han var jättecool med ryttarbytet och skötte sig mestadels fint. Lille herren brukar ju ha nerverna utanpå kroppen. Det stillade ridabstinensen för tillfället i alla fall även fast det såklart var lite tråkigt att vara i stallet när Z inte var där.
 
Hur har eran helg varit?
 
 
Från i maj: Sofia & Cypress, jag & Z


Emelie Andersson    ï  

Så söt bild! :)
Jag förstår att du saknar henne!










Kom ihÂg mig?