Det stormar i träden

Efter en heldag på jobbet idag (7-21) var det en rätt så mör Elin som traskade bort till hästarna i hagen kan jag tala om. Det blåser som bara den så att det riktigt viner i träden och rasslar i taket så Ezmeralda var verkligen på helspänn när jag skulle kolla igenom henne inne och tvätta hennes sår. Hon hoppade i taket för minsta lilla sus utanför (=heela tiden...) Sen när jag släppte ut henne igen så blåste det på ännu ett snäpp värre och de sprang som galningar alla fyra. Runt runt for de och bockade och sprattlade som bara den i farten.
 
De är en väldigt trevlig flock nu i alla fall tycker jag. Innan när de gick alla 6 tillsammans blev Ezmeralda lite utstött och de jagade bort henne mest, men nu är ardennrarna och travaren inte här för tillfället och det har blivit mycket lugnare. Så det är bara Z, Dockan och Vivis två ponnyer och de kommer jättebra överens allihop. Roligt!
 
Imorgon jobbar jag bara till två tack och lov, hade nog inte orkat en heldag till faktiskt. Sen ska vi fira min lillebror på eftermiddagen och förhoppningsvis hinner jag också klämma in en träning för Anna på kvällen. Hon sa att hon kunde komma ut imorgon så det hade varit dumt att inte ta den chansen, det är så roligt att träna för henne!
 
 
 


Tilda    ï  

Usch vad det blåser idag, rena höstrusket... :(

Johanna    ï  

Usch vad tradigt med blåsten, jag tycker det får allt att kännas så höstigt! Skönt att det går bättre med flocken nu också, finns inget tradigare än när man ser sin älsklingshäst bli utkörd av flocken :(

Vanessa    ï  

oj! 7-21 är ingen rolig dag att kämpa sig igenom. Men den gör sig fint på lönen sen! Hos oss är vädret också helt fruktansvärt :(

Svar: Haha ja ellerhur, man får tänka positivt ;)
liveloveride.blogg.se

trisiaa    ï  

SKönt med halvdag :D

Amanda & ridtravaren Lilleman    ï  

Oj vad har du för jobb som jobbar så länge?

Svar: Har ett sommarvikariat på ett äldreboende och det blir en del extrapass när vi har personalbrist 😜
liveloveride.blogg.se










Kom ihÂg mig?