Det senaste..

Nu ca en månad sedan jag skrev här, dåligt!
Nu 5 dagar till skolan slutar, ett sommarlov där det inte alls är mycket planerat. Rätt tråkigt igentligen!
 
Vad händer annars då?
Kaninbur byggs så kaninerna kan flytta ut snart, den blir 5 meter lång buren så nu kan Dante ha sina race utan problem. Den blir inte lika bred men gott och väl ;)
 
Merlin och jag hoppas på att det torkar upp ute så vi kan rida ut lite mer. För tillfället är det rätt trögt i padocken så vi vill ut och mysa i skogen mellan träningarna i padocken, men det är aldelles för gäggigt och blött tyvärr!
I tisdags gick det bra, har inte haft något bra framåtbjud de senaste gångerna. Skrittade mer än hälften av passet, för övrigt jag tycker det är skit tråkigt att skritta i padocken, måste göras det med varje gång. Så skrittade och travade fram innan jag började med att ställa och göra sidvärtsrörelser.
Red på en åtta över hela padocken var noga med att ställa, rakrikta och hålla ett bra tempo, gjorde även så i traven. I traven passade jag på att få i gå bakbenen ordentligt genom attt göra tempoväxlingar på kortsidorna och även göra halt ibland.
Avslutade med att enkelt trava och galoppera på volten och fyrkanten innan avskrittning.
/Hanna
 











Kom ihÂg mig?