Programridning

30 grader varmt och en klarblå himmel, alla både två- och fyrbenta på flyinge var halvt utslagna av värmen. Vad gör ridgruppen i HG2 då? Jo programridning...!

Helt galet varmt var det och stackars Sandeman var helt sjöblöt av svett redan efter uppvärmningen. Men det gick ändå rätt bra tycker jag. Vi fick rida LB:3 på en nyharvad Kastanjegården (!!!) för vår dressyrtränare som även är domare. Det gick lite långsamt i värmen för mig o Sandeman och vi missade rejält på en fattning, men annars fick vi mest sjuor och ett par åttor så jag är jättenöjd. Han gav en väldigt härlig ridkänsla idag, fina hestisen, vi samarbetade mycket bättre än sist. 

Annars idag så badade vi i ån på lunchen. Verkligen superhärligt! Att bara ligga och flyta där under den blå himlen med vackra sommarflyinge runtomkring. 

Z fick gå ett pass på galoppbanan då varken jag eller hon orkade anstränga oss speciellt mycket med dressyren. Istället blev det 3x800 m i fullt fräs och sen kände vi oss rätt nöjda och gick hem. 

Nu på kvällen har det blivit en massa pluggande och en stunds skypande med mina favoriter hemifrån. Sommarplaner smides för fullt!

En jättehärlig dag sammanfattningsvis!

Ridgruppen idag. Från v: Jag o Sandeman, Emelie o Bell Man, Sofia o Nehru, Line o Quick Nick, Johan o Fleur











Kom ihÂg mig?