Lååååång dag

Herregud det har verkligen inte varit en lugn stund idag! Haft två hästar att ta hand om utöver att vara domarsekreterare på Flyinges regionala och nationella dressyrtävlingar idag. Verkligen en jätterolig och lärorik dag, men oj så trött man blir!

Började dagen med morgonfodring klockan sju och därefter ut med Ezmeralda. Hon fick gå ett pass i ridhuset med Sofia & Cypress och skötte sig riktigt fint! Vi jobbade mest övergångar och lite enkla byten på slutet. Jätteduktig var hon, kvick för hjälperna och väldigt ambitiös. 

Därefter var det bara att fixa stallet och sen snabbt dra vidare bort till flyinge. Från 11 till 5 satt vi där och frös; jag, Alia och domaren. Vi fick en femtonminuterspaus halvvägs men annars var det bara att köra på. Hon var väldigt trevlig domaren och lätt att prata med så det var en väldigt lärorik eftermiddag om inte annat! 

Efter det hjälpte jag Johan en stund att mocka hela ridhuset när klasserna för dagen var slut och sen bar det av till stallet igen för att rida lilla Sunny. Hon skötte sig relativt bra även fast hon var lite stirrig och stel. På slutet kändes hon fin i alla fall lilla ponnyskrutten. Tack Vicki för att jag får rida din fina hestis!

Nu har jag äntligen kommit hem och fått i mig lite mat till slut så nu är det bara att dra sig upp på rummet och slå upp fysikböckerna. Kul kväll eller vad? Aja, slösar man hela dagen på att göra roliga saker får man faktiskt ta tag i sig själv på kvällen. 

Fina Sunny 


Tuva Björnwall    ï  

Vad kul att vara domarsekreterare :D

Tuva Björnwall    ï  

Vad kul att vara domarsekreterare :D

Karoline    ï  

Häftigt att vara domarsekreterare! Hinner man med att skriva ner allt de säger? Det måste vara riktigt nervöst, man vill ju inte skriva fel :)










Kom ihÂg mig?