Full fart in i det sista

Godmorgon!

Jag sitter just nu på bussen in till skolan, årets sista prov står på schemat. Har lite lagom panik över det, men ska bli skönt att kunna ta jullov sen i alla fall. Det är bara två halvfärdiga inlämningar som ska skickas in också, men det känns inte så farligt.

Ezmeralda fick besök av sin nya massör i torsdags och fick en rejäl behandling hela hon. Det var en massa spänningar och en liten svullnad i ryggen som hon blev av med. Skönt tyckte Z! Igår fick jag jogga henne lite uppsuttet igen, första gången på två veckor... Det gick lite halvvilt till, men hon verkade väldigt nöjd med att få jobba lite igen. Traven tyckte jag fortfarande var litelite otaktiska, men galoppen var JÄTTEFIN. Hon släppte verkligen igenom i hela ryggen och kändes precis som hon ska. Nu ska vi nog köra på som vanligt över jul, fast lite lugnt och så ska hon få en till behandling när vi kommer tillbaka till Skåne i januari.

Annars så rullar livet på som vanligt. Jobb, prov, hästar och det vanliga elevhemslivet. Både härligt och jobbigt, men för det mesta rätt nice. Vi har vår sista skoldag imorgon vilket är väldigt skönt. På onsdag blir det Håkan-konsert i Malmö och sen torsdag morgon så kör jag och Hanna upp Z till fotskäl. Det blir första gången jag kör så långt med häst själv så det ska bli lite spännande... Men det går nog bra! Ska bli skönt för henne att få lite mer utevistelse än vad Flyinge kan erbjuda och dessutom få gå med andra hästar igen.

Ha en härlig dag hörni!



Josefin Nilsson    ï  

Lycka till på provet och hoppas att du får en bra vecka! :)

MalinKalin    ï  

Skönt att galoppen funkade bra och hoppas traven blir helt bra igen snart också :)










Kom ihÂg mig?