Mysig fredag

Hur har ni haft det idag i det fina vädret?
 
Min dag har varit väldigt mysig. Jag, Emelie och Line drog en spontantur till Malmö efter skolan och åkte till rean på Lager 157, det blev även tid för glass och en matpaus på Ikea eftersom vi lyckades missa tåget... Mysigt i alla fall!
 
Sen blev det väldigt stressigt efteråt, jag hade både Sunny och Ezmeralda att ta hand om och när man inte kom till stallet förrän efter 6 blev det lite tight om tid. Båda hästarna fick gå ett pass ute, Z på galoppbanan och Sunny på terrängbanan och runt Årundan. Fina hästar och fint väder, kan det bli bättre? Sen kom jag hem runt tio så det var inte så väldans farligt ändå, något sen middag bara... ;)
 
Ezmeralda fick gå intervaller där vi galopperade på så fort det bara gick i 600 m, sedan tog vi en paus för att skritta och jogga lite innan vi upprepade proceduren. Hon var väääldig ttrött efteråt lillan, konditionen är inte riktigt på topp om man säger så. Men hon skötte sig ändå väldigt fint, hon brukar vara dum på galoppbanan och väldigt spooky, men idag gick det ändå bra tycker jag.
 
Sunny var även hon väldigt duktig, vi jobbade mycket med tempoväxlingar och att kunna växla med att rida fram och kunna komma tillbaka. Det är något Sunny har lite svårt för om man säger så, speciellt i galoppen. Hon är ju gammal galoppör så det kan vara jäkligt svårt att få stopp när hon väl drar på. Det gick ändå relativt bra, hon var lite irriterad till en början när jag började ställa lite krav på att hon skulle komma tillbaka, men hon fattade snabbt vinken och då gick det jättefint. Hon är så mysig att rida lilla Sunny.
 
Nä, nu ska jag se ett avsnitt av Supernatural och sen gå och lägga mig. Det är en dag imorgon också, vi hörs då!
 
 


Tilda    ï  

Låter som en mysig dag! :)

Annie    ï  

Roligt med bra pass :)










Kom ihÂg mig?