En medryttare rikare!

Ja, ni hörde rätt, team Ezmeralda har numera utökats med ännu en människa. Vem är nu den här människan kan man fråga sig, jo denna tvåbening heter Matilda, går året över mig och är supertrevlig. Hon kunde ha översyn med Z:s små dumheter och fick henne att slappna av och fokusera på sisådär tre minuter efter att vi kommit in i ridhuset. Inte illa, hon blev godkänd på en gång. ;) Om Ezmeralda säger ja så är det avgjort liksom. Så nu är jag hästlös på måndagar, kommer kännas ovant, men ändå lite skönt att ha en kväll att bara lägga på att plugga och kanske gå till gymmet. Blir nog bra!
 
Ridningen igår på skolan stillade ridabstinensen något, fick rida supersnälla Propell och vi jobbade sits. Verkligen en jättetrevlig häst som jag ser fram emot att rida även nästa vecka.
 
Imorgon är det i alla fall dags att rida min egen hestapålle igen - ÄNTLIGEN! Då hon gått så mycket inne och dressyr tror jag att vi bara rider ut och sen kanse rider lite på melonbanan som avslutning. Ska bli roligt! 
 
Annars är det mest skola som gäller just nu, mattemittermins på fredag, spanskaprov idag och flertalet andra prov och inlämningar på g. Bara att bita ihop och köra på, snart är det lov!
 
Har ni mycket med skolan just nu? Några pluggtips?
 
 
 


linah    ï  

såå vacker bild!

Julia HW    ï  

Vi har faktiskt rätt mycket i skolan just nu!

Tuva Björnwall    ï  

Vad kul med en bra medryttare! Vi har haft mycket i skolan ett tag men det är lugnare nu, tack och lov! :)

Isabella    ï  

lycka till på proven!! :)

sv: sådär, har bara kört några gånger än så länge så kanske inte är så bra än haha :)

Josefine ♔    ï  

Skönt med lite ledigt ändå, som hästmänniska kvittar det väl lite egentligen i stora drag. Men förstår ändå det där sköna över att någon man litar på kan göra ens jobb ungefär lika bra någon dag i veckan :D hoppas allt går fint! :D

Julia HW    ï  

Vi har faktiskt rätt mycket i skolan just nu!










Kom ihÂg mig?