Mysig Flyinge-dag

Idag stod markarbete med småhinder på schemat för oss i ridgruppen. Inte nog med det, vi fick även rida i Stora ridhuset vilket inte är något vi får göra varje dag, roligt! Övningarna vi gjorde var ett urval av förslag vi själva fått komma med förra veckan och var en salig blandning av studs, rakriktningsövningar, travbommar och annat. Jag red bjässen Carachiljo då Bell Man som jag annars skulle ridit var öm i sulan. Han är verkligen en jättefin hopphäst, om än storgalopperad, så det gick väldigt bra. Han var jättefin och hoppade allt jag styrde på med öronen framåt. Ska få rida honom nästa gång också när vi hoppar lite mer "på riktigt" så det ska bli roligt.
 
Annars idag så hade vi lunchclinic med Maria Gretzer som var väldigt inspirerande och lite en sporre till att kämpa ännu lite extra för att uppnå sina mål. På hippologin fortsatte vi jobba med projektarbetena, vi har nu fått iväg vår undersökning och hoppas på många svar.
 
Ezmeralda var ute och promenerade en sväng och skötte sig jättefint. Skönt att hon verkar hålla sig i skinnet än så länge i alla fall, vi får väl se hur hyper hon är på fredag när jag får rida henne igen ;)
 
Carachiljo QT


Michelle Petersson    ï  

Va kul att det gick så bra! :D










Kom ihÂg mig?