Fin hestis igår

Jag och Z red vårt sista egna dressyrpass inför tävlingen igår tillsammans med Emelie och Breeze och jag var mycket nöjd med henne kan jag tala om!
 
Det stod lite hinder uppställda i Crafoord så vi skuttade över några små som uppvärmning och det var rätt bra faktiskt, satte igång motorn på Ezmeralda som varit lite seg till en början. Sedan la jag ner stigbyglarna och jobbade igenom programdelarna var för sig.
 
Allt var faktiskt godkänt skulle jag säga, går hon som hon gjorde igår på lördag kommer vi inte att skämma ut oss. Galoppökningarna var bra, förvända och tiometers var bra, skänkelvikningarna var riktigt bra och resten var väl över godkänt. Bara att se glad ut och klappa om henne rejält liksom. 
 
Även som avslutning gjorde vi något roligt, vi satt ihop några småskutt till en minibana och så körde vi den ett par varv. Z taggade som bara den och körde värsta omhoppningsfarten. Anders har ju sagt åt oss att öva på att sätta upp tempot i hoppningen, haha.
 
 
 
 











Kom ihÂg mig?