Hemma!

Inte mycket uppdatering från min sida, jag vet, men det har varit mycket just nu. På Flyinge var det jäkligt stressigt med att hinna med både att funktionära på Baltic, Ezmeralda, Nisse, packa inför hemfärden, plugg osv men nu är jag hemma och har inte riktigt några bortförklaringar, så nu ska det bli lite inlägg! Har ett Baltic-inspirerat inlägg på g bland annat, sen får vi se om Hanna bloggar lite också :)
 
Ezmeralda fick hänga med mig hem under lovet och verkar helnöjd hittills, hon trivs verkligen här, trots att hon måste stå själv över nätterna, och det är skönt. Jag skrittade ut henne en stund igår eftersom hon varit helt hyper hela dagen i transporten och på Horsefarm (separat inlägg om detta kommer!) och hon var helt överladdad. Hade ju ingen sadel heller så det blev lite extra svårt att hänga med i skuttandet, men väldigt mysigt ändå.
 
Idag ska vi ta oss bort till paddocken tror jag och dressyra lite, även detta barbacka då min sadel är inlämnad. Har inga speciella krav, vill mest att hon ska få jobba ordentligt och bli av med lite av överskottsenergin. Tror att det lätt kommer bli så i veckan att vi rider ut lugna mysturer barbacka just för att man lätt faller tillbaka i gamla vanor och i och med att hon nu har fått upp konditionen och är van att gå mycket hårdare kommer hon att börja klättra på väggarna om vi bara rider lugna kortisrundor. Så lite jobb får vi försöka få in också, inte bara mys, och det får väl bli idag då :)
 
 
 
 
 











Kom ihÂg mig?