Funkar nu men inte sen....

Kände att det var den fyndigaste rubrik på länge, men om jag ska förklara lite bättre vad detta inlägget kommer handla om det här med.... och där blev den meningen aldelles för lång.
Detta inlägget kommer handla om att när man rider lektion för en tränare så går helt fantastisk bra och sen nästa gång man rider så funkar inget alls. Något som kan göra mig frusterad så jag nästan spricker när man några dagar innan har ridit ett jätte bra ridpass och självklart vill man ju fortsätta träna på det man har får tips om. Men det funkar inte när inte personen står på marken. 
 
När det gäller mig kan det handla om att jag blir osäker... liksom gör jag rätt verkligen? Om vi säger att man har börjat med skänkelvikningar som exempel på träningen och då vill man ju träna på det även när inte tränaren inte står och hjälper, men man vet inte om det är rätt. Det är den känslan som jag kan få.. 
 
Som mig och merlin som jag skrev i mitt "jag är tillbaka" inlägg att jag behöver träna på att göra mer halvhalter på ytter sidan så jag inte tappar den och inte för fram handen. För i de läget tappar jag hans ytter och han bara trillar ut och då tar jag mer i inner vilket jag inte ska utan fånga upp ytter och göra en halvhalt sen fram.
 
Då kommer vi till ridpasset efter man har haft den här "aha" upplevelsen och ska försöka hitta den igen utan allt blir bara fel och allt blir kaos. I efter som detta kan hända på volt så finns det liksom nästan ingen simplare att göra och då skiter jag i det och skrittar av. Vilket jag inte gillar för jag vill avsluta allt posetivt och tycker att man ska avsluta allt posetiv om det finns möjlighet.
 
//Hanna











Kom ihÂg mig?