Hoppning i lilla!

Igår så var det så lyxigt att två av mina kompisar hängde med mig till Ezmeralda och sen när jag red så jag fick hjälp med precis allt. Att göra iordning hästen, de byggde upp små hinder och städade efter mig när jag red och tog även lite kort. Såå schysst verkligen! Det är en av sakerna jag tycker om med att bo här, alla har samma intresse och de flesta vill mer än gärna hjälpa till med saker eller vara med i stallet om de har tid över. I alla fall de i ens vänkrets liksom och det är väldigt mysigt.
 
Ezmeralda var verkligen jättefin. Vi värmde upp lite i Hastings-parken och galopperade runt lite där i kvällssolen, vilket var supermysigt och sen gick vi in i lilla ridhuset för att hoppa lite. Jag fortsatte värma upp Z medans de plockad efram bommar och sånt och hon var verkligen värsta dressyrhästen. Helst stabil och rund i formen och bärde sig själv helt. Jag hade liksom inget i handen alls och kunde bara rida med sätet. Superhäftigt, hon är verkligen helt grymt fin när hon vill, lilla Z.
 
Man får bara hoppa sockerbitar på Flyinges anläggning utan tränare, men sockerbitar på högkant är ungefär 60 cm vilket kändes väldigt lagom för oss som inte hoppat sen i juli typ. Zessan blev supertaggad när hon fattade att hon skulle få hoppa och alla spår av dressyrhäst försvann, haha. Hon hoppade jättefint, alla språng som blev lite sämre var helt och hållet ryttarmissar plus att Zessan kanske taggade liiite för mycket. Fick lite tips av Moa som är renodlad hoppryttare och det gick bättre efter det faktiskt. Det vi hade mest problem med var vägarna, hon blir lite vinglig och eftersom lilla ridhuset är väldigt litet så blev det rätt så trångt för oss och då kom vi fel på en del hinder, men det ska vi jobba mer på.
 
Sammanlagt ett väldigt roligt pass och jag är jättetacksam för både min häst och mina underbara vänner som hjälpte till. Idag blir det att skritta ut en lugn runda tillsammans med Emelie. Hennes häst kom hit igår så de skulle ta det lugnt, vilket passar oss också. Blir nog mysigt ♥
 
 
 
 











Kom ihÂg mig?