Hemma!

Nu äntligen, efter en evighets lång bilfärd, packning och krångel och lite mys med familjen, så landar jag i sängen. Har sällskap av både dator och hund så det är supermysigt!
 
Det var lite stressat i eftermddags kan man lugnt säga...! Var hemma från skolan vid 5 ungefär, precis samtidigt som morfar anlände nere i Flyinge för att agera chaufför åt oss, och vi lyckades på 50 minuter packa alla mina grejer från elevhemmet, åka till stallet, fixa både häst och hästgrejer, mocka och lasta. Hur snabbt är inte det?!?! Men det blev som sagt väldigt stressat för min del eftersom jag verkligen kände att han ville iväg så snabbt som möjligt.
 
Bilresan gick bra för Ezmeraldas del, förutom en liten smärre detalj... När vi stannade på Hallandsåsen för att äta och sen låta henne komma ut och sträcka på benen så blev vi fast där en halv evighet. Ezmeralda ville verkligen inte alls vara med. Hon var faktiskt inne flera gånger för att sedan snabbt backa ut innan jag hunnit runt för att stänga. Att sköta lastningen praktiskt taget själv var kanske inte direkt någon jättefunktionell plan. Tillslut gick det i alla fall, trots att det krävt ett sönderslitet grimskaft, en trasig longerlina och brännmärken på hela mattes händer efter det vidriga nylongrimskaftet.
 
Resten av vägen gick bra i alla fall och nu står Ezmeralda i sin gamla box på Ginkagården och tuggar hö. Tyvärr så är det inga andra hästar i stallet för tillfället - tro det eller ej men de är fortfarande på sommarbete...! Jag är inte helt säker på hur det kommer gå, hon var rätt orolig när jag lämnade henne, men förhoppningsvis lugnar hon sig och gillar läget. Ska gå dit rätt så tidigt imorgon bitti så att hon kan vara ute så länge som möjligt i alla fall.
 
 Godnatt hörni! Hörs imorgon!
 



 











Kom ihÂg mig?