Det blåser en vind över Skåneland

Godmorgon allihop! Idag blev det för min del en välförtjänt sovmorgon då jag i veckan (och även igår när jag hade morgonfodring) sovit alldeles för lite och vid ett tillfälle faktiskt halvslumrat till på lektionstid. Inte okej.
 
Vid just detta tillfälle har jag och Vickan precis varit nere och hämtat upp frukost på rummet och nu ligger jag återigen i sängen med dator, mammas marmelad på mackorna, o´boy och julmusik i lurarna. Vadå för tidigt?? Här på elevhemmet är vi supertaggade på julen och har redan köpt både julmust och pepparkakor i flera veckor...
 
Idag ska jag försöka beta av så mycket plugg som jag bara kan innan jag drar till stallet och efter det blir det att bli klar med det sista innan det är läggdags. Har en inlämningsuppgift i hippologi att lämna in idag som jag ska finslipa och skriva klart, ett stort idrottsprov imorgon jag knappt börjat plugga till och både kemi och spanska tills imorgon. Fullspäckat på pluggfronten alltså...
 
Ezmeralda var heltokig när vi skrittade ut igår och jag flög tillochmed av vid ett tillfälle så jag förväntar mig en häst med massa energi till dressyrpasset idag. Tänkte att vi ska passa på att dressyra nu när ridhusen är praktiskt taget tomma på helgen. I veckan är det ju dessutom Flyinge Indoor - Sveriges ryttarellit kommer till Flyinge och det kommer inte att finnas lediga ridhus på hela veckan. Sen står jag rätt mycket som funktionär så kommer inte ha jättemycket tid att rida på när tiden ska fördelas mellan funktionärandet och skolan. Tror att dagens ridpass mest kommer att bygga på lösgörande övningar med lite extrafokus på bakdelsvändningarna då det är de vi håller på att lära in just nu.
 
Ha en bra dag hörni! Det ska jag ha härnere i blåsten i alla fall :)
 
// Elin
 
 
 
 
 











Kom ihÂg mig?